استاد بزرگ شطرنج الشن مرادي

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

استاد بزرگ شطرنج الشن مرادي

استاد بزرگ شطرنج كشورمان الشن مرادي اعتقاد دارد كه وقتي كه براي شطرنج، آماتوري هزينه مي‌كنند نبايد انتظار نتايج خوب داشته باشند.
وي با انتقاد از وضعيت شطرنج حرفه‌اي در ايران اظهار كرد: نزديك به 14 ماه است كه كميته ملي المپيك به شطرنج‌بازان تيم ملي حقوق نداده است. دو هفته براي حضور در مسابقات يونان يك مربي خوب روسي براي شطرنج آوردند اما با دو هفته كه نمي‌شود معجزه كرد. وقتي به فدراسيون هم درباره مشكلات مالي‌مان مي‌گوييم مي‌گويند كه هرچه كميته ملي المپيك و سازمان پول بدهد ما مي‌توانيم به شما كمك كنيم. وقتي براي شطرنج، آماتوري هزينه مي‌كنند بايد توقع نتايج آماتوري هم داشته باشند.
اين شطرنج‌باز تيم ملي در پاسخ به اين سوال كه مگر با پرداخت نيمي از بودجه گوانگجو مشكل بودجه فدراسيون شطرنج حل نشد، اظهار كرد: فدراسيون مي‌گويد كه تا ما بودجه را از كميته ملي المپيك بگيريم طول مي‌كشد! من شطرنج باز شماره دو اين كشور هستم و مي‌خواهم پيشرفت كنم. شطرنج تنها رشته‌اي است كه از صندوق حمايت از قهرمانان حقوق نمي‌گيرد. نمي‌دانم چرا. دليلش را بايد از مسولين فدراسيون و صندوق حمايت بپرسيد. حتي بيمه قهرمانان من هم قطع شده است. در اين شرايط چه توقعي از من داريد. آيا بايد خوشحال باشم كه مجاني در المپياد بازي مي‌كنم!


وي در گفت‌وگو با ايسنا  تاكيد كرد: در همين بازي‌هاي يونان تيم آلمان چون از لحاظ مالي با فدراسيونش به توافق نرسيده بود انصراف داد. همه جاي دنيا همين است مسولان بايد نسبت به من ملي‌پوش شطرنج پاسخگو باشند. من در رشته مهندسي شيمي از دانشگاه صنعتي شريف فارغ التحصيل شدم. اما حالا همه زندگي خود را روي شطرنج گذاشته‌ام. من مي‌توانستم ادامه تحصيل دهم و يا با همين مدرك وارد بازار كار شوم. نمي‌توانم كه به دنبال يك قران و دو هزار بدوم. من حاضرم براي عشقم هرجا كه شد شطرنج بازي كنم اما اينكه 15 روز بدون حقوق به اردو بروم و مسابقه بدهم منطقي نيست.
اين شطرنج باز تيم ملي تاكيد كرد: دو سال است كه درس من تمام شده همه دوستان من به كانادا و آمريكا رفته و در آنجا ادامه تحصيل داده‌اند اما وقتي من مشكلاتم را به فدراسيون مي‌گويم اظهار مي‌كنند كه اگر مي‌خواهي بروي برو. من اگر بعد از فارغ التحصيلي ادامه تحصيل دادم حالا فوق ليسانسم را گرفته بودم و داشتم دكترا مي‌خواندم.
وي استقبال خانواده‌ها از رشته شطرنج را خوب دانست و گفت: نمي‌خواهم خانواده‌ها را نااميد كنم حالا آنها به صورت خصوصي و فردي در شطرنج سرمايه‌گذاري كرده‌اند. مدارس شطرنج ما پر است. اينها نشانه خوبي است براي اينكه شطرنج در سطح پايه رشد كرده است. شطرنج براي آموزش بهتر فكركردن، صبرداشتن و پشتكار داشتن به كودكان است و به همين خاطر خانواده‌ها فرزندان خود را به سمت اين رشته هدايت مي‌كنند، خوشحالم كه شطرنج آماتوري در ايران به عنوان يك رشته تاثيرگذار پيشرفت كرده است. اما شطرنج ايران دررده حرفه‌اي حرفي براي گفتن ندارد و در آينده نيز نخواهد داشت.
مرادي در ارتباط با جايگاه ايران در گوانگجو خاطرنشان كرد: فكر مي‌كنم كه در رشته سريع انفرادي در دو بخش دختران و پسران شانس مدال داشته باشيم اما دررشته تيمي شانسمان بيشتر از انفرادي است. چين و هند براي اول و دومي رقابت مي‌كنند و در سه ، چهار سال اخير ما شانسي مقابل اين كشورها نداشتيم هر چند براي ما هند دست نيافتني است. در گوانگجو براي سومي با ويتنام ، قزاقستان و ازبكستان رقابت مي‌كنيم و در واقع سومي تا ششمي ما به مويي بند است.
وي درباره مسابقات يونان تاكيد كرد: فدراسيون تصميم گرفته در المپياد جهاني و بازي‌هاي آسيايي براي ما تمرين بگذارند و به همين خاطر به آلمان و يونان رفتيم. مي‌توانستم بهتر از اين ظاهرشوم اما جاي من در جدول خوب نبود .
اين شطرنج‌باز تيم ملي ادامه داد: 28 شهريور المپياد جهاني شطرنج و روسيه برگزار مي‌شود و فكر مي‌كنم شانس سي‌امي داريم البته هنوز رده‌بندي اوليه نداريم ولي در صورتي كه با همه بچه‌ها خوب بازي كنند بيست و پنجم تا سي‌ام دست يافتني است



لینک ثابت


بازدید : 473
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 2:23 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()
مطالب متفرقه
نظر بدهید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب اسد اچ دی
  • وب دی ال سان
  • وب عکس
  • وب هاست